The Facebook page of the Oñati International Institute for the Sociology of Law noted this morning that '[t]his weekend
our Oñati Socio-Legal Papers [on the Social Science Research Network (SSRN)] beat the 10,000 downloads! Just two years
after its lauch! Thank you to all our readers!' The papers are available here.
Among the papers, I want to highlight Iza Hussin's 'Circulations of Law: Colonial Precedents, Contemporary Questions' for Oñati Socio-Legal Series, Vol. 2, No. 7, 2012. The abstract reads:
Among the papers, I want to highlight Iza Hussin's 'Circulations of Law: Colonial Precedents, Contemporary Questions' for Oñati Socio-Legal Series, Vol. 2, No. 7, 2012. The abstract reads:
While the project of
law-making has seemed an obvious and inherent part of empire-building, and
law-delivery has often been a justifying rationale for imperialism, this paper
asks more detailed questions about the travels of law. How is a ‘universal’ law
made ‘local’, and to what effect? How have past and contemporary legal delivery
projects delineated between the categories of local and universal? Our analytic
project, therefore, is not simply that law travels, but with whom; not just
that it is carried, but alongside what other commodities and baggage; not just
that it moves, but that it is transformed by its passage across borders and
among localities. Further, whereas much of rule of law and imperial law
scholarship sees legal travel as from metropole to colony, this paper argues
that ports of call are equally important for the fate of law.
Aunque el proyecto de legislación parecía una parte obvia e inherente al
proceso de construcción del imperio, y la creación de leyes ha sido a menudo
una justificación para el imperialismo, este artículo lanza preguntas más
detalladas sobre los recorridos del derecho. ¿Cómo se convierte una ley
“universal” en “local”, y qué efectos conlleva? ¿Cómo han diferenciado entre
las categorías “local” y “universal” los proyectos de legislación pasados y
contemporáneos? Así pues, nuestro proyecto analítico no concluye simplemente
que la ley tiene un recorrido, sino con quién; no simplemente que es
transportada, sino con qué otras comodidades y equipaje; no sólo que se mueve,
sino que se transforma en su viaje a través de límites y localizaciones. Es
más, mientras que gran parte de la comunidad científica del estado del derecho
y el imperio del derecho ve que las leyes van de la metrópoli a la colonia,
este artículo defiende que las escalas que realiza son igual de importantes
para el destino del derecho.
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